FAQ:
Je třeba se na vyšetření objednat?
Vzhledem k času potřebnému k podrobnému odebrání anamnesy, důkladnému
vyšetření i navržení vhodného léčebného postupu v klidném prostředí, s
ohledem i na aktuální epidemiologickou situaci, doporučujeme předchozí
objednání.
Výjimkou jsou stavy krvácení, riziko dušení, terapií neovlivnitelná bolest ucha
převážně u dětí či podezření na komplikace zánětů v ORL oblasti. Tyto
pacienty se snažíme ošetřit co nejdříve bez nutnosti předchozího objednání či
doporučení.
Jak se k vám objednám?
Nejlépe emailem, osobně, přes objednávkový systém uvedený na našich
webových stránkách nebo přes rezervační systém Návštěva lékaře. Objednávky
po telefonu preferujeme hlavně v době ošetřování akutních pacientů, aby mohli
být řádně objednaní pacienti ošetřeni v klidném a nerušeném prostředí. Je ale
možné, že při velké vytíženosti akutní ambulance občas nebudeme na telefonát
ihned reagovat. Prosíme o pochopení, respektování a ohled na druhé pacienty.
Mohu být vyšetřen i bez předchozího objednání?
Ano, jedná-li se o stavy krvácení, riziko dušení, terapií neovlivnitelnou bolest
ucha převážně u dětí či při podezření na komplikace zánětů v ORL oblasti. V
ostatních případech prosím zvažte řádné objednání, aby nedocházelo k narušení
plynulosti a činnosti ordinace vymezené pro pacienty předem objednané. V
případě náhle vzniklých akutních potíží především u dětí se snažíme pacienty
ošetřit co nejdříve.
Nutnost akutního vyšetření a pořadí pacientů posuzuje a určuje personál.
Lze se objednat i mimo ordinační dobu?
Ano, ale tato služba je zpoplatněna, viz aktualizovaný Ceník vyšetření.
Co vše potřebuji k vyšetření?
Platný průkaz pojištěnce. V případě vyšetření požadovaného lékařem jiné
odbornosti i doporučení ke konkrétnímu vyšetření.
Je vyšetření zdarma?
Ano, v případě platného průkazu pojištěnce je hrazeno z vašeho zdravotního
pojištění. Výjimkou jsou ošetření mimo ordinační dobu, vyšetření pacientů s
neplatným průkazem pojištěnce či cizích státních příslušníků bez zdravotního
pojištění v ČR či vyšetření v rámci zaměstnaneckých prohlídek. Aktualizovaný
ceník výkonů naleznete v konkrétní sekci na našich webových stránkách.
Co mám dělat, potřebuji-li jen poradit či něco konzultovat?
Máte možnost se k nám buď objednat – v rezervačním systému na našich
webových stránkách je pro to vymezený konkrétní odkaz či postačí-li vám
písemná konzultace, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím emailu. S
ohledem na aktuální vytížení ambulance se vám co nejdříve ozveme buď
emailem či telefonicky.
Kdy a jak se dozvím výsledky vyšetření /výtěry, odběry apod./?
Většina výsledků základních odběrů krve je známa maximálně do druhého dne
od provedení odběru, některé specializované testy trvají několik dní,
maximálně týden. Výsledky výtěrů mohou být k dispozici za 2-3 dny od jejich
provedení. Obojí v závislosti na čase odběru /výtěru/, časových a organizačních
možnostech odběrové laboratoře a s ohledem na pracovní dny v týdnu.
Výsledky jsou ke sdělení převážně emailem či osobně, případně telefonicky.

